120 kilo! Als kind viel ik op door mijn lengte en brede bouw. Dat ervaarde ik als negatief. Hierdoor begon op jonge leeftijd met ongezonde diëten en mezelf uithongeren. Niet dat het zoden aan de dijk zette, ik werd steeds zwaarder. Op mijn 30e was ik moeder van twee kinderen en woog ik 120 kilo. Ik besloot om me goed te verdiepen in het menselijk lichaam, natuurgeneeskunde en voeding. Zo leerde ik op een gezonde manier, langzaam en blijvend af te vallen. Ik viel 40 kilo af in 1,5 jaar. Zonder poeders, zonder pillen en zonder medische ingrepen. Ik ontdekte mijn passie en wilde mijn kennis delen. Bea’s Afslankmethode begon in 1997.
Bijleren en de trends volgen. Uitgeleerd ben ik nooit. Ik heb me verder verdiept in emotie-eten, hormonale disbalans, het effect van bewegen en volgde meerdere coachings opleidingen. Ook ben ik opgeleid om via een vingerprik bloed af te nemen en dit in een medisch laboratorium te onderzoeken. Ieder mens is uniek, ieder lichaam reageert anders. Op deze manier kan ik mijn klant persoonlijk advies geven en krijgt mijn klant inzicht in wat het lichaam nodig heeft. Dit vergroot de kans op blijvend succes aanzienlijk. De trends op het gebied van voeding, koken, afvallen en gezondheid volg ik al jaren. Er wordt al jarenlang veel onzin verkocht en daarnaast zijn er mooie en goede ontwikkelingen. Zo worden steeds meer (leefstijl-) ziektes omkeerbaar. Daar wil ik graag aan meewerken.
Auteur van Afslanken & Persoonlijke Groei, Kids op dieet en meer. Naast eten en koken is schrijven mijn grootste hobby. Ik schrijf van alles boeken, columns, blogs en recepten voor mijn werk. Gedichten en korte verhalen schrijf ik in mijn vrije tijd. Ik ben lid van een schrijfclub.
Gezond koken kan iedereen leren. Zelf kook ik graag en het is mijn passie om mijn kennis over gezonde voeding over te dragen. Zo geef ik gezonde kooklessen op scholen. Ook geef ik kookworkshops (o.a. high tea, sushi, tapas en fermenteren) aan volwassenen. Zelfs met een klein budget kun je gezond koken.
Privé. Sinds begin 2025 ben ik de trotse Oma van een tweeling.
80% gezond en 20% ongezond. Dit is al jaren mijn persoonlijke slogan en ook de slogan voor mijn bedrijf. De boog kan niet altijd gespannen staan. Zelf ik eet graag verse en gefermenteerde groente, rook niet en drink geen alcohol. Meestal eet ik vegetarisch en af en toe een stukje biologisch vlees/vis. Taart is echt mijn favoriet, maar dan wel goede taart. Supermarktgebak kan ik makkelijk afslaan, maar een goed stuk taart van de bakker, dat is zo feestelijk. Dat sla ik niet snel af. Af en toe moet dat ook kunnen.
Liefs, Bea.