Drieuurtje

Drieuurtje

Om een dip in je bloedsuikerspiegel te voorkomen eet je om 15:00 uur 2 of 3 stuks fruit.

Fruit bevat vezels, vitamine en mineralen. Onmisbaar in een gezond voedingspatroon. Toch halen veel mensen de geadviseerde hoeveelheid fruit niet. Door een vaste gewoonte te maken om fruit te eten om 15:00 uur, haal je wel de advieshoeveelheid. En fruit van het seizoen is goedkoop en heerlijk. Geen straf toch?!

Aardbeien met kiwi

Aardbeien met kiwi

Fruit is noodzakelijk om alle vitamines en mineralen binnen te krijgen. Daarnaast is fruit vooral ook heel erg lekker. Vooral seizoensfruit is smakelijk en goedkoop. Dagelijks mag je 2 of 3 stuks fruit als drieuurtje. Vindt je dit teveel? Dan bewaar je een stuk fruit als achtuurtje. Vult fruit voor jou niet voldoende? Dan kun je wat noten, zaden of pitten toevoegen aan de fruit.

Benodigdheden

100 gram aardbeien
1 rijpe kiwi

Bereiden

Was de aardbeien, verwijder het kroontje en snij elke aardbei door de helft. Schil de kiwi en snij deze in plakjes en elke plakje nog een keer door de helft. Doe ze in een schaaltje en meteen opeten.

Variatie
1. Voeg voor meer smaak een paar druppels citroensap toe.
2. Voeg wat kaneel toe.
3. Voeg wat zonnenbloempitten/pompoenpitten/pijnboompitten toe.
4. Voor een betere stoelgang, voeg 1 eetlepel lijnzaad toe.